10 Şubat 2013 Pazar

Dondurmalı İrmik Helvası





 Malzemeler:
  • 1/2 paket (250 gram) irmik
  • Yarım çay bardağı ayçiçek yağı
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 paket dolmalık fıstık
  • 2 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • tarçın
  • Maraş dondurması (isteyen farklı dondurma çeşitlerini de deneyebilir /vişne,limon, vs)

Hazırlanışı: 
İrmik ve dolmalık fıstıklar, sıvıyağda fıstıklar pembeleşene kadar kavrulur ve tereyağ ilave edilir. (Bu kavurma işlemi, karışımımızın rengi koyulaşana kadar, yani yaklaşık 15-20 dakika sürüyor) Ayrı bir tencerede ise, sütün içinde şeker eritilir. Ilıyan şeker ve süt, irmiğin içine dökülür. Önce yüksek ateşte, sonra da kısık ateşte pilav gibi demlendirilir. Piştikten sonra 10-15 dk dinlenmeye bırakılır.
Küçük bir kasenin içi streç film ile kaplanır. Pişirdiğimiz ılık helva bu kasenin içine yayılır. Ortadaki boşluğa dondurma konur. Üzeri tekrar helva ile kaplanır ve bir tabağa ters çevrilir.
Üzerine biraz tarçın serpilerek sunuma hazır hale gelir :)

Bu tarifi takipçisi olduğum bloggerdan biri olan ''klubem.blogspot.com'' adresinde gördüm ve tarifi aynı ölçekleri kullanarak hemen denedim. Sonuç çok lezzetli oldu. Buradan da kendisine teşekkür ediyorum :) ve irmik helvasını farklı bir lezzetle sunmak isteyen herkese öneriyorum. 

Hepinize afiyet olsun :)

5 yorum:

  1. of of ben irmik tatlısını çok severim yazında dondurmayla hımmm...
    bende oktay ustanın bir tarifi var onunla yaparım benzer bir tarif benimkide

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok seviyorum, en çok da dondurmalı şekliyle :) tavsiye ediyorum herkese..

      Sil
  2. hımmm buna bakayım.
    sevilmez mi buuu.
    :)
    mimin vaar görmedin mii.
    :)
    ne çok şey yazmışsın dün ya.
    :)

    YanıtlaSil
  3. panel-ayarlardan-yayınlar ve yorumlardan-kelime doğrulamayı kaldırsanaaaa.
    pliiiz.
    :)
    çok zor yorum yapılıyooo bölee.
    :)

    YanıtlaSil