15 Şubat 2013 Cuma

İstanbul'daki Lezzet Mekanları - 1




İstanbul gibi büyük bir şehirde yemek yenilecek çok güzel mekanlar var. Bu bilinen bir gerçek..Ben de, fazla bilinmeyen ancak kalitesine ve lezzetine güvendiğim ve aynı zamanda bütçeyi de sarsmayan birkaç alternatif mekandan bahsedeceğim sizlere.

1) Virginia Angus Burger - Steakhouse (Eminönü)


Eminönüne gittiyseniz, mutlaka uğramanız gereken bir durak. Menüdeki favorim ise kesinlikle ''Virginia Burger''..Bu hamburgeri yedikten sonra, McDonalds yada BurgerKing artık sizi kesmeyebilir :) Yiyeceklerin yanında sundukları  ''Cafe de Paris'' sosundan ise mutlaka tatmalısınız..Enfes bir tadı var..


(Adres: Tahtakale mah. Uzun çarşı cad. 212, 34116  Istanbul, Türkiye)




2) Buket Lahmacun (Mecidiyeköy)



Eşimle birlikte sıkça uğradığımız bir mekan burası. Hayatımda yediğim en lezzetli lahmacun diyebilirim. Kesinlikle sıradan bir lahmacun değil..Değişik ve kabarık bir hamuru var. Lezzetli mezeleri ve müthiş yayık ayranını da söylemeden olmaz :)

(Adres: Selahattin Pınar Cd. No:5 Mecidiyeköy
Istanbul, Türkiye)




3) Ciğeristan (Aksaray, Fatih)



Aksaray metro durağının hemen karşısında sıralanan ciğercilerden ''Ciğeristan''ı kesinlikle tavsiye ediyorum. Sanıyorum lezzetinin sırrı, ciğerleri bir gün önceden sütte bekletmeleri. Mezeleri ve bakır kupalarda sundukları köpüklü ayranları da çok lezzetli..
(Adres: Aksaray metro istasyonu yanı, Aksaray, İstanbul, Türkiye)




4) Öz Suruç Urfa Kebapçısı (Şirinevler, Yenibosna)


İstanbul'da birçok isim benzerliği olan kebap salonlarından biri.. Ancak Yenibosna Dereyolu'ndakini tek geçiyorum. Çok da gösterişli olmayan ve salaş bir mekan ancak lezzetiyle aşmış bir yer. Menüdeki favorim (lokantanın adından da anlaşılacağı üzere) Urfa Kebabı. Kebaptan önce getirdikleri ''Ayran aşı'' ve kebabın yanında sundukları mezelerden  ''patlıcan söğürme'' de bu mekana fark katan tatlarından..Burada da içecek olarak tercihimiz tabiki köpüklü yayık ayranları :)  (Zaten içecek olarak hemen hemen her mekanda Coca-Cola ürünlerini pek kullanmamaya özen gösteriyorum. Hem asidik özelliğinden dolayı, hem de içeriğindeki bilmediğim bi sürü katkı maddelerinden dolayı)

(Adres: Hürriyet mah. Dereyolu cad. No:52 Yenibosna, İstanbul / Türkiye)



Hepinize afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. Eminönüne yakın çalışıyro aksarayda yakın oturuyorum ama ben buralara hiç gitmedim keşfetmem lazım.sağol arkadaşım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim derya :) istanbulda yasayınca ve lezzetler türk mutfağından olunca keşfedilmeyi bekleyen yüzlerce mekan var ufukta :)

    YanıtlaSil