10 Ekim 2013 Perşembe

Hurma çekirdeğinden palmiye ağacı yetiştirmek :)




Yediğimiz hurmalar, palmiye türü ağaçlardan elde ediliyormuş. Bu nedenle hurma çekirdeğini toprağa ektiğinizde yukarıdaki resimle benzer bir görüntüyle karşılaşabilirsiniz. 

Gelelim bitkinin gelişim süreci ile ilgili bilgilere; hurma çekirdeğinin toprakta hemen çimlenip büyüme özelliği bulunuyor. Önce, ince uzun çimen yaprağı gibi incecik, sonra ikinci yaprak, sonra daha geniş..Zamanla gitgide çatallı yapraklar çıkarıyor ve iyi bakarsanız birkaç yıl içerisinde yukarıdaki resimdeki gibi oluyor.

Güneşi seven bir bitkidir ve güneşte hızlı büyür. Ancak aşırı güneşten korumalısınız. Çok fazla güneş, bitkinin köklerinin aşırı uzamasına, resimdeki gibi yapraklarının kısa kalmasına neden olur. Güneşten tamamen mahrum kalması ise, ya sağlığını kaybedip ölmesine yol açar yada gelişmesini durdurur. Bu nedenle güneşe göre konumunu ve ısı ayarını iyi yapmamız lazım. 

Gerekli malzemeler:
Bir adet ortaboy saksı, normal bahçe toprağı, 1 adet hurma çekirdeği ve 1 bardak su

Hurma çekirdeğini, toprağa (bir parmak derinliğe) gömün ve sulayın. Birkaç hafta içinde hurma çekirdeğiniz  çimlenecektir. (Nadiren de olsa, bazen çimlenmesi daha uzun sürebiliyor)

NOT: Yaprak uçları iğneden bile sivri, çok sert ve fena halde saplanıcı özelliği vardır. Bu yüzden dikkatli olmanız tavsiye edilir :)

Hem hurmayı sevdiğim için hem de evime güzel bir dekoratif unsur olacağını düşündüğüm için ben hurma çekirdeğimi ektim bile :) Şu an toprağın altında bulunuyor kendisi..Topraktan çıkıp bize merhaba dediğinde  fotoğrafını çekip sizlerle paylaşacağım..Malum, yukarıdaki resimdeki gibi minik bir palmiye haline gelebilmesi için önümüzde birkaç yıl var. Bu yüzden daha fazla vakit kaybetmek istemedim :) En güzel tarafı da, ileride evime şıklık katacak bu ağacın en sevimli, en bebek halini görebilmem, gelişimini yakından izleyebilecek olmam..Bunun keyfi paha biçilemez bence..

Bununla ilgili detaylara bu linkten ulaşabilirsiniz.
Yazımda daha doğru bilgi verebilmek için ben de bu siteden yararlandım ve bitkilerle ilgilenen herkese de tavsiye ediyorum. Ben özellikle, bu sayfada aşağıda bulunan soru-cevap kısmından pek çok yararlı bilgiyi de öğrenmiş oldum. 

Bu kadar bahsetmişken, hurmanın faydalarından da bahsetmemek olmaz :)


Bu videoda da, tüm faydalarına değinilmiş ve videoda da söylenildiği gibi, hurmayı sadece ramazan aylarında değil, yıl boyunca tüketmek lazım. Hurma doğal ve sağlıklı  bir tatlandırıcı aslında..O yuzden, evimde çoktan şeker, bisküvi ve çikolatanın yerini almış durumda :) Özellikle çocuklu ailelere de, evlerinde bulundurmalarını tavsiye ediyorum. Çocuklarını küçük yaşlarda çikolata ve şeker gibi besleyici özelliği bulunmayan paketlenmiş gıdalarla değil, hurma ile tanıştırsınlar..(Bunun tadını sevmeyenler, mürdüm eriği kurusu, kuru incir, kuru kayısı , vs de deneyebilirler tabi..)

2 yorum:

  1. bir kaç bekleme kısmı zormuş. ben çok sabırsızımdır. ama çıktığındaki mutluluk da bir başka olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o mutluluk bambaşka Narçelen :) Ben, limon çekirdeği de ekmistim saksıma ancak limon çekirdeğinden çıkan filiz çok cılız olduğundan genellikle dayanıksız oluyor. Hurmanınki ise oldukça sertti :) Daha yetiştirilebilir sanki..

      Sil