10 Şubat 2013 Pazar

BirİnciSöz kitabından..



Senai Demirci'nin ''BirİnciSöz''  isimli kitabındaki bir yazıya yer vermek istedim bloğumda..
Çok beğendim bu sepet örneğini. Buraya yazarak, hem bu güzel betimlemeyi  anımsamak
 hem de sizlerle paylaşmak istedim..

"Sepet denize dalmışken sanır ki, denizin hepsi içindedir. Sanır ki; denizden aldığı kendine kalacaktır. Sepet dediğin, teni delik deşik bir kaptır; su tutmaz... Sen sen ol 'doydum' deme. Sen sen ol 'oldum' deme. Sana düşen hep denizde kalmaktır. Sende olan denizdendir ama deniz değildir. Sana düşen kendini doldurmak değildir. Denize dal ve orada kal yeter. Sular her daim içinden geçsin yeter, böylece hep temiz kalırsın."

Bazen insan tam da bu yanılgıya düşmez mi, her şeyi bildiğini, ve doğru yaptığını sanır. Azıcık denizden dışarıya bakayım der, ama bir yandan o bildiklerinin hepsinin denize düşüverdiğini görür.

Hep denizin içinde kalabilmek duasıyla..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder